donderdag 30 juni 2011

Vorderingen na de brand!!!

De kamer is nu helemaal gestucd, alles is mooi glad nu. En ik vind het zooo mooi geworden.
De vloer hebben we uitgezocht , het wordt een stoere doorleefde parket vloer, Ik ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Het worden bredere planken van 18 cm. De ramen komen er nog vóór de bouwvak vakantie in gelukkig,want die plank voor de raam ziet niet uit. (Moet ik wel weer ramen gaan wassen!!!) Het ziet er uit als een kraakpand.
Maar het gaat toch wer allemaal langer duren dan dat we hadden verwacht want; de stucadoors hadden de plinten er niet vanaf gehaald . Dus die moeten weer terug komen, maar die komen pas als de ramen er in zitten. Daar moet dan ook weer bijgestucd worden. Dan komt de schilder en dannn komt de vloer erin.
Dussss als het een beetje mee zit kunnen we er voor de kerst naar de tv kijken.
Want speelkamer wordt het niet meer officieel, maar gewoon een gezellige kamer, met zo'n lekkere chaise longe erin. Ik zie het al helamaal voor me en kan ook niet meer wachten om het in te richten.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen, maar daar moeten jullie wel geduld bij hebben (moet ik ook)


Liefs Dorine
Het nieuwe plafond wordt ook weer in de oude stijl gemaakt met de sierlijsten erop.


Hier zit het plafond er net in en kun je de stenen muur en openhaard nog zien.


Ik wilde het glad maar ook weer niet strak. Leg dat maar eens uit. Dus vanaf nu heet het "The spanisch look"

Het wordt wel mooi hé, wat vinden jullie?

En deze luiken heb ik alvast voor mezelf gereserveerd voor in die kamer :)

10 opmerkingen:

  1. Jeetje wat alweer een vorderingen maar zoiets valt eigenlijk altijd toch weer tegen, het is vaak veel meer werk dan je denk en je bent ook weer afhankelijk van andere maar dat het mooi word staat buiten kijf. Fijne avond groetjes

    Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh daar is idd al veel gebeurd en ik begrijp dat je handen jeuken om in te richten...de schouw wordt idd mooi en je luikjes zijn chique, het komt helemaal goed, nu nog wat geduld hebben...is moeilijk hé hihi

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk aan er zit vooruitgang in de woning, hopelijk is het snel af en kun je weer lekker van je kamer gaan genieten. tot nu toe ziet het er mooi uit.

    liefs colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een verschil, zeg! Het wordt prachtig.

    Wat heerlijk dat het een gezellige lounchkamer wordt om heerlijk te ontspannen. Jammer dat het niet zo vlot gaat als je zou willen, maar het wordt wel héél mooi!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schitterende open haard, daar zal het straks goed vertoeven zijn.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat goed
    Het word schitterend ben benieuwd naar het eindresultaat
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haaha, ja je meiden worden ook al groot voor een speelkamer, het gaat gewoon prachtig worden, dat zie je zo al.
    Vervelend hè, dat lange wachten maar het is soms niet anders,
    lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh dat begint er alweer mooi uit te zien, wat een ellende toch hè zo'n brand...hopelijk is alles snel weer helemaal klaar en kan je weer genieten van een schoon en fris huis

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ziet het er mooi uit!!!! De rest komt vanzelf *bloos* geduld is ook niet 1 van mijn deugden. Is die vloer wit doorgschuurd? Zoja dan ken ik hem, mn middelste zus heeft die net op haar slaapkamer liggen en die is GAAAAAAAF!!!!
    Fijn weekend
    leefs van mich xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och Dorine, wat een werk is het nog maar nu kun je het wel helemaal inrichten zoals jij het wilt.
    Mooi die open haard en je luiken helemaal geweldig.

    Fijn weekend
    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even op mijn blog was en bedankt voor je reactie, Groetjes Dorine