maandag 26 december 2011

Belofte maakt schuld.

Eerst wil ik iedereen bedanken die mij gevolgd heeft in de Telegraaf en voor alle leuke reacties.
Ik had niet verwacht dat het zo goed gelezen zou worden, dus dat maakte het des te leuker om het te doen.
Maar ik heb ook gezegd dat ik weer meer aan mijn eigen blog ga doen, dus belofte maakt schuld en omdat ik toch nog in dit ritme zit , vind ik het ook weer erg leuk om te doen.

Kerstavond (24 dec.) was ik van plan om mijn winkel om 13.00 te sluiten omdat ik dacht dat er dan wel niemand meer zou komen. Want meestal gaan ze op het laatst nog de verse dingen in huis halen en dan cadeau's hebben ze dan meestal al binnen. Maar dat had ik toch verkeerd gedacht tegen 14.45 kon ik pas gaan sluiten. Ik had een beetje gehoopt om op tijd thuis te zijn omdat ik op kerstavond 10 gasten aan de tafel kreeg. Maar de voorbereidingen hadden we vrijdag avond al gemaakt. En zaterdagmorgen heb ik nog voor ik naar de winkel ging de kipperagout voor het pasteitje klaar gemaakt.
Dus er stond al het een en ander klaar. Toen ik tegen 15.00 thuis kwam hadden ze al mooi de tafel gedekt en alles netjes opgeruimd. En ik kon toen meteen de keuken induiken. Er zijn ook altijd dingen te doen als de gasten er al zijn,maar dit kun je niet voorkomen.

We waren precies op tijd klaar gewassen en al konden we aan het Kerstdiner beginnen.
Alles was goed gelukt (gelukkig) en nog bedankt voor de lekkere recepten die jullie mij hebben toe gestuurd. Ik heb ze natuurlijk niet allemaal klaar kunnen maken , maar ga het wel nog doen.

Het eten was dus in goede smaak gevallen en toen was het tijd voor de cadeau's en de gedichtjes. Altijd leuk om te geven maar nog leuker om te krijgen. Alleen die gedichtjes , daar moet ik mij dus echt voor gaan zitten en aangezien ik daar geen tijd voor heb was het weer een gedicht van niks tegenover de andere.
Maarja je kunt ook niet overal goed in zijn , daar troost ik mezelf dan maar weer mee:).

Tot slot was het dus 2.00 s'nachts toen iedereen naar huis toe ging en ik eindelijk mijn bedje in kon duiken.
Maar het was erg gezellig en daar gaat het tenslotte om.

Allemaal nog een fijne sfeervolle tweede kerstdag.






Vanavond hebben we een Walking diner en hoef ik alleen maar voor het toetje te zorgen en dat wordt een overheerlijke Creme Brûlee.(walking diner; we eten het voorgerecht bij vrienden en wandelen dan naar het volgende adres daar krijgen we het hoofdgerecht en dan naar ons waar we het toetje krijgen. We wandelen allemaal samen)

5 opmerkingen:

  1. Een walking dinner,wat een enig idee.Dat zal gezellig worden.Nog een hele leuke 2e Kerstdag gewenst Dorien voor jullie allemaal.Tot gauw.
    Groetjes van Eleonore.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee is dit...ha en goed voor de lijn dus....'0)
    Mooie beelden en je lepeltjes...wat een dotjes.
    Fijne 2e kerstdag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg, een walking dinner!

    Fijne 2e kerstdag!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. walking diner!! GEWELDIG wat een idee!!! Moet ik onthouden, dat is een goeie tip!

    Fijne avond Dootje!!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, dat walking diner! Die ga ik onthouden. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even op mijn blog was en bedankt voor je reactie, Groetjes Dorine